Leonardo da Vinci ötszáz évvel ezelőtt azt mondta: „Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.” Moliére később úgy fogalmazott: „Az egyszerűség a legjobb sorvezető„. „A kevesebb több” mottóját azóta is sokan hangoztatják, legyen szó ruháról, épületről, enteriőrről vagy egyéb szűkre szabott művészi megnyilvánulásról. A reklámszakma pedig – ahol az alapvető feladat a termék vagy szolgáltatás eladása – olyan kreatív agyakat foglalkoztat, akik néha megismételhetetlen alkotásokat hoznak létre a civilizációs jelrendszerrel variálva. A tökéletes hirdetés ismérveivel bírnak azok a minimalista reklámok, melyek a nézők asszociációs és logikai képességeire hatnak, sőt, még meg is nevettetnek. A boredpanda.com összegyűjtötte a legjobbakat.
A Playboy 31. születésnapja alkalmából a brazil Neogama ügynökség készítette ezt a plakátot 2006-ban. A minimalizmus térhódításával, úgy tűnik, a szőrpamacsnak is karcsúsodnia kellett.
A minimál netovábbja Fotó: neogama |
A Durexnek két zseniálisan szűkszavú hirdetés is készült. Az egyik a mérettel hódít, a másik többletjelentésével: a felelőtlen szex egyik lehetséges következményével ijesztget.
Ő az a híres férfi, aki három lábon jár Fotó: Moe Awsem |
Az óvszer olcsóbb, mint a gyerekhordozó Fotó: espiraldp |
A következő optikahirdetésből megtudjuk, hogy a szemüveg nem csupán öltöztet, de új személyiséggel is felruház.
Egy szemüveges bombázót nehezebb meghódítani Fotó: lg&f |
Kamionos versus professzor Fotó: lg&f |
A pokolfajzat bekeretezve divattervező Fotó: lg&f |
Az alábbi kalaphirdető fején találta a szöget. „A kalap teszi” – szól a szlogen.
A kalap teszi… az embert. Hitler és Chaplin között csupán ennyi a különbség. Fotó: serviceplan |
A Lego a gyerekek kreativitását fejleszti, ezek a képek pedig tökéletesen kifejezik a kicsik képzeletvilágát.
Repülő-repülő, óvodai kerülő Fotó: Blattner Brunner |
Talált, süllyedt Fotó: Blattner Brunner |
A Saatchi&Saatchi argentín fiókjának kreatívjai egy gyerekkórház népszerűsítését kapták feladatul. Az ötletes reklámban színekkel érzékeltetik, hogy mit szeretne a szülő, és mit csinál helyette a gyerek.
„Persze kisfiam, hintázz nyugodtan!” Fotó: saatchi&saatchi |
Le fog jutni a gyerek, de nem biztos, hogy úgy, ahogy anyja szeretné Fotó: saatchi&saatchi |
Ez a házasságterápia-hirdetés egy szójátékra kéri fel a nézőket. Ha a Me (azaz én) szónak kivágjuk, majd megfordítjuk az első betűjét, kijön a megoldás minden párkapcsolati problémánkra: We (azaz mi).
Párapcsolati egyszeregy Fotó: richter7 |
A Music Television kérésére készült az alábbi kép: gyásztávirat Michael Jackson emlékére.
R.I.P. Fotó: bbdo |
A legnépszerűbb közösségi oldal minden reklámozó álma. A Facebook népszerűségét azonban arra is fel lehet használni, hogy vitassák a behálózó jelenséget. Egy betű betoldásával pedig a kreatívok megfogalmazták mindezt: faceabook, azaz vegyél elő egy könyvet, ahelyett, hogy állandóan a neten lógsz!
Logout! |
hvg.hu