Kezdőlap MOZAIK Design Fanszőrzet harminc évvel később – zseniális minimalista reklámok

Fanszőrzet harminc évvel később – zseniális minimalista reklámok

1498

 Leonardo da Vinci ötszáz évvel ezelőtt azt mondta: „Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.” Moliére később úgy fogalmazott: Az egyszerűség a legjobb sorvezető. „A kevesebb több” mottóját azóta is sokan hangoztatják, legyen szó ruháról, épületről, enteriőrről vagy egyéb szűkre szabott művészi megnyilvánulásról. A reklámszakma pedig – ahol az alapvető feladat a termék vagy szolgáltatás eladása – olyan kreatív agyakat foglalkoztat, akik néha megismételhetetlen alkotásokat hoznak létre a civilizációs jelrendszerrel variálva. A tökéletes hirdetés ismérveivel bírnak azok a minimalista reklámok, melyek a nézők asszociációs és logikai képességeire hatnak, sőt, még meg is nevettetnek. A boredpanda.com összegyűjtötte a legjobbakat.

 

A Playboy 31. születésnapja alkalmából a brazil Neogama ügynökség készítette ezt a plakátot 2006-ban. A minimalizmus térhódításával, úgy tűnik, a szőrpamacsnak is karcsúsodnia kellett.

A minimál netovábbja

Fotó: neogama

A Durexnek két zseniálisan szűkszavú hirdetés is készült. Az egyik a mérettel hódít, a másik többletjelentésével: a felelőtlen szex egyik lehetséges következményével ijesztget.

Ő az a híres férfi, aki három lábon jár

Fotó: Moe Awsem

Az óvszer olcsóbb, mint a gyerekhordozó

Fotó: espiraldp

A következő optikahirdetésből megtudjuk, hogy a szemüveg nem csupán öltöztet, de új személyiséggel is felruház.

Egy szemüveges bombázót nehezebb meghódítani

Fotó: lg&f

Kamionos versus professzor

Fotó: lg&f

A pokolfajzat bekeretezve divattervező

Fotó: lg&f

Az alábbi kalaphirdető fején találta a szöget. „A kalap teszi” – szól a szlogen.

A kalap teszi… az embert. Hitler és Chaplin között csupán ennyi a különbség.

Fotó: serviceplan

A Lego a gyerekek kreativitását fejleszti, ezek a képek pedig tökéletesen kifejezik a kicsik képzeletvilágát.

Repülő-repülő, óvodai kerülő

Fotó: Blattner Brunner

Talált, süllyedt

Fotó: Blattner Brunner

A Saatchi&Saatchi argentín fiókjának kreatívjai egy gyerekkórház népszerűsítését kapták feladatul. Az ötletes reklámban színekkel érzékeltetik, hogy mit szeretne a szülő, és mit csinál helyette a gyerek.

„Persze kisfiam, hintázz nyugodtan!”

Fotó: saatchi&saatchi

Le fog jutni a gyerek, de nem biztos, hogy úgy, ahogy anyja szeretné

Fotó: saatchi&saatchi

Ez a házasságterápia-hirdetés egy szójátékra kéri fel a nézőket. Ha a Me (azaz én) szónak kivágjuk, majd megfordítjuk az első betűjét, kijön a megoldás minden párkapcsolati problémánkra: We (azaz mi).

Párapcsolati egyszeregy

Fotó: richter7

A Music Television kérésére készült az alábbi kép: gyásztávirat Michael Jackson emlékére.

R.I.P.

Fotó: bbdo

A legnépszerűbb közösségi oldal minden reklámozó álma. A Facebook népszerűségét azonban arra is fel lehet használni, hogy vitassák a behálózó jelenséget. Egy betű betoldásával pedig a kreatívok megfogalmazták mindezt: faceabook, azaz vegyél elő egy könyvet, ahelyett, hogy állandóan a neten lógsz!

Logout!

hvg.hu