Egy remake elkészítését elsősorban azzal szokták magyarázni, hogy az eredeti mű óta rengeteg idő eltelt, és nemcsak a mondanivaló kopott meg, hanem az akkori technika is, vagyis szükségszerű, hogy új köntösbe bújtatva, és történetileg is kissé felfrissítve szülessen újjá egy-egy klasszikus darab. A külcsín viszont nem minden, az ötlet hiányát nem képes teljes mértékben elkendőzni, és ezek a futószalagon érkező feldolgozások bizony nem sok új ötletet tudnak felmutatni, csupán megpróbálnak sütkérezni az előd dicsfényében. Némelyik alkotás persze egész jól sikerült, viszont a többség inkább bukásnak tekinthető, ám ennek ellenére a közönséget ez a tény nem igazán befolyásolja, mert rendre bizalmat szavaz az újabb és újabb daraboknak. A gyártókat pedig mintha nem nagyon érdekelné a közönség véleménye, csupán a kasszába befolyó pénz, amelynek mértéke a gyengébb filmek esetében azért erősen kérdéses. De láthatóan nagy a bizakodás a stúdiók berkeiben, mert rendületlenül nyomják ezt az irányt, és egymás után húzzák ki a kalapból az újabb feldolgozásra váró „áldozatot”.
Legutóbb az Óz, a nagy varázsló történetét vették elő, hogy egy kicsit megdolgozzák, és átformálják egy biztos pénzforrássá. Az eredeti film, az 1939-es darab, abszolút klasszikus, felejthetetlen darab – kedves, bájos, szerethető –, még ha mai szemmel nézve már minden tekintetben elavultnak is hat. De még ma is nagyon sokan emlékeznek rá, viszont erről az új verzióról néhány év múlva már nem sokat fognak beszélni, aztán még egy-két év, és örökre elfelejti a közönség. Holott nem kellett volna sok ahhoz, hogy az Óz, a hatalmas című új változat is jó, és emlékezetes filmmé váljon. Az ötlet, miszerint egészen odáig nyúlik vissza a történet, hogy megismerhetjük a Smaragdváros mélyén rejtőző titokzatos varázsló előéletét, egyáltalán nem rossz, viszont a megvalósítás már közel sem ennyire egyértelmű. Azt talán túl nagy merészség kijelenteni, hogy rossz film lett a végeredmény, de az elgondolásban rejlő lehetőségek jó részét nem, vagy csak nagyon mérsékelten használja ki, így bőven hagy kívánnivalót maga után. A kritikák zöme egyértelműen a rendező Sam Raimit teszi felelőssé a film kudarcáért, de ez kissé igazságtalan, hiszen a forgatókönyvírók és maga a Disney stúdió is alaposan érintettek ebben. Amúgy meg a film sem olyan vészes, mint sokan panaszolják.
Ahogy a történetben is, úgy a karakterekben is túl sok maradt benne, sajnos Raimi nem tudta jól ábrázolni az egyes karakterek jellemét. Talán Óz esetében végezte a legjobb munkát, hiszen a karakterben minden benne van, ami egy ilyen szemfényvesztőhöz szükséges – a nagy mágus önző, öntelt, hazug, és meglehetősen gyáva is –, ám a történetvezetés során bekövetkező jellemfejlődés egyáltalán nincs meg. Óz rossz emberből jó emberré változik, de sem az okokra, sem a miértekre nem kapunk választ, és ez nagy hiányosság. Pedig James Franco jól mozog a szerepében; alakításának minden mozdulatából árad a sunyiság, azonban a dramaturgia hiányosságai miatt ő sem tudja tökéletesen megvalósítani Óz karakterét. A boszorkányok sablonosak és üresek – Glinda, a jó boszorkány szép ugyan, de borzasztóan nyálas, Evanora, a gonosz teljesen színtelen, igazi gonoszságnak még csak a csírája is hiányzik belőle, míg Theodora, aki végül a legromlottabbá válik, nem igazán találja a helyét.
Amikor a düh miatt átváltozik gonosszá, egy kicsit többet és félelmetesebbet vártunk volna annál, hogy Mila Kunis arcát befestik zöldre. A számítógép által generált kiegészítő karakterek – Óz majom segédje, illetve a porcelán kislány – nem rosszak, de nincs igazi funkciójuk. Mindketten lehetnének poénok forrásai, de ebből csak kevés van, és azok sem a legemlékezetesebbek.