Öt évet kellett várnunk arra, hogy Roland Emmerich fogjon valami „katasztrófás” témát, és azt a vászonra rakja. Persze sokan emlékszünk az egy évvel ezelőtti 10,000 B.C.-re, nos azt inkább felejtsük is el, és a Holnapután esetleges jó részein kezdjünk el haladni előre. Egyébként a régi recept most sem sokat változott. Annyi a különbség, hogy már az esemény bekövetkezte előtt 4 évvel elkezdünk azzal foglalkozni, hogy mi is vár ránk. A világvége, hát mi más. A maják megmondták, azóta tagadják, Roland Emmerich meg filmet forgatott róla. Én meg csak annyit tudok mondani így bevezetésképpen, hogy ha kihagyták volna az olykor nevetséges párbeszédeket, és hagyták volna csak az elemeket pusztítani, akkor most egy nagyon jó filmről beszélhetnénk.
A történetünk egyértelműen a szokásos receptet követi egy kis eltéréssel. Van egy tudósunk, akit értesítenek arról, hogy valami nagyon rossz dolog történt. Ő fogja magát, és rögtön szalad is a Fehér Ház kapujához, ahol kezdetben tanakodnak a dolgon, majd belátják, hogy itt bizony komoly gondok lehetnek, és elkezdenek felkészülni a világvégére. A másik oldalon meg találkozunk az átlagemberrel, aki elvált, szar könyveket ír, limuzint vezet, hogy gazdagokat fuvarozzon, na meg van két gyereke, akikkel jó lenne olykor foglalkozni. Mit tesz Isten, a világvégének pont akkor kellett elkezdődnie, amikor szerencsétlen lecsúszott barátunk a gyerekeit vitte volna el campingezni kicsit. Majd az egész átmegy egy hatalmas menekülésbe az elemek elől, meg sok minden másba is, de ezt majd megtudjátok a film megnézése közben.
Kezdjük a nagyobb negatívummal. Az addig rendben van, hogy egy látványos filmhez nem kell elfogadható sztorit összedobni. Láttunk rá példát, lenyeljük. Azt már kevésbé sikerül, hogy a meglévő szarba bekevernek olykor iszonyatosan szar párbeszédeket, túljátszott jeleneteket, meg hatalmas tanításokat az emberi szeretetről, az összefogás fontosságáról, meg hasonlók. Nem mondom, hogy nagy bajom lett volna azért ezzel, de nagyokat kellett nyelnem, amikor Amanda Peet arról próbált minket meggyőzni, hogy tud színészkedni.
És ha már Amanda Peet, haladjunk a jobb dolgok felé. A csapat egész korrekt módon lett összeválogatva. Nem sok kivetnivalót tudok találni benne. John Cusack remek választás a szerencsétlen lecsúszott szerepére. Na meg feltűnnek itt még ismerős arcok mint pl. Thandie Newton, Woody Harrelson, Danny Glover és hosszan sorolhatnám.
A legjobb dolog meg egyértelműen a látvány. Az első komolyabb jelenetnél a limuzin eléggé látványosan indult neki a világnak, de szépen lassan megszokta a szemünk. Nem igazán kell ebben kivetnivalót találni. Nekem nagyon bejött, ahogy bemutatták a városok összeomlását, a repülőből látott képek hatalmasak voltak. Nem igazán értek hozzá, de laikus szemmel látva, nagyon látványos és élvezhető volt az egész. Nem mondom, hogy teljesen beleképzeltem magam, de mindenképpen dicséret jár ezért. Ha meg így fogjuk fel, vagy ebből az irányból közelítünk, akkor kinek kell jó történet, ha nem akarjuk becsukni a szemünket egy-egy menekülés közben?
A válaszom, nekem. És pontosítanék, nem is a történetről van itt szó, hanem azt a kevés párbeszédet, amit megírtak a filmre, hiszen mindenki a pusztítást nézi úgy is, legalább próbálták volna kevésbé feszengősre megírni. Meg ne érezzem azt, hogy minden pillanatban összeszorul a gyomrom, és próbálom visszafogni magam, hogy a nagy dráma közepette ne kezdjek el röhögni. Na de ezt leszámítva, illetve mégse. Még valami. Egyszer annyira jó lenne, ha egy olyan katasztrófát kapnánk, amiben a tényleges főszereplők is meghalnak. Legalább egy, nagy kérés? Fokozzuk egy kicsit a drámát. Én a végén tapsoltam volna, ha nem sikerül visszaúszni. Na meg ez a romantikus aláfestés a végére?
Értékelés: 2012 – 6/10
Nem akarom igazából bántani, hiszen felesleges, a látványosság szempontjából. Ezt tényleg jóra csinálták, az előzetesek után féltem kicsit ettől, de levettek a lábamról. A többiről meg írtam, mármint arról, hogy mi nem tetszett. Most már csak egy kérdésem marad, mennyien fogják megnézni az első hétvégén? Képes a Holnapután babérjaira törni vajon?