– 93 millió szelfi készül nagyjából naponta, szóval azt gondolom, ez nagyon is része annak a világnak, amiben élünk és a kortárs vizuális környezetünknek. Ezért akartunk erről egy kiállítást létrehozni. “A szelfitől az önkifejezésig” című kiállítás a világ első olyan tárlata, amely felfedezi a szelfi történetét – magyarázta Nigel Hurst, a Saatchi Galéria vezetője.
Nem véletlen, hogy a Saatchi felfedezte ezt a trendet, ugyanis a galéria a közösségi oldalakon szereplő elsőszámú múzeum. A szelfi mánia pedig egyre csak terjed.
– Egyfajta, önmagunk megszállottságának rabjává vált kultúra a miénk jelenleg. Azt hiszem, ez a gazdaságunk és a környezetünk eredménye. Kicsit önimádóvá kell válnunk, hogy boldoguljunk. Kemény világ van – vélte Will Stor újságíró, író.
A galéria a Huawei-jel közösen versenyt hirdetett #SelfExpression (Önkifejezés) címmel. A kínai óriáscég fejlesztette ki a P10-et, egy forradalmi okostelefont 3D-s arcfelismeréssel.
– Kifejlesztettünk egy új technológiát, amelyben 360 fokos arcfelismerés is van. Ez lehetővé teszi, hogy az okostelefon képes legyen rögzíteni az arc minden részletét. Ezért láthatjuk a portrét ilyen jó minőségben – magyarázta a cég nyugat-európai elnöke, Walter Ji.
A technológia és a művészet mellett az is a cél, hogy a művészeknek új utat nyissanak a világ megmutatására a fotózáson keresztül.
– Ez egy trend, hogy egyre többen keresik az önkifejezés különböző módjait, hogy kilógjanak a tömegből. A Leicával való partnerségünk segítségével összehoztuk az igazán művészi fotózás hagyományát a kreativitással, és mindezt betettük egy mobiltelefonba – mondta a Huawei egy munkatársa, Andrew Garrihy.
– Azt látjuk a szelfi kultúrával és kamerával kapcsolatban, hogy azonnali visszajelzést kap az ember: like-okat és követőket. Megkapjuk ezeket az önbecsülési sikereket, ami csaknem függővé tesz, hatással van arra, hogy jól érezzük magunkat – mondta Will Stor.
Forrás: euronews.com