A harmadik generációs Race Touareg-et 1000 meghívott vendég előtt mutatták be augusztus 20-án az ódon német városban, Trier-ben. A négy vadonatúj versenyautóval a jövő évi Dakar legesélyesebbnek kikiáltott gladiátorai vonultak fel a Ben Hur kocsiversenyének színhelyére emlékeztető 2000 éves amfiteátrumban.
A németek nagyon készülnek és harmadszor is nagyon akarnak nyerni. Az elsősorban aerodinamikailag módosított versenyautókat három hétig tesztelték az argentin-chilei éghajlati és terepviszonyokhoz hasonló körülmények közt Marokkóban és Spanyolországban. Érdekes, hogy – mint Kris Nissen, a Volkswagen sportigazgatója az RT3 nyúzópróbájáról elárulta – eredetileg a Dakar-táv másfélszeresének megfelelő tesztkilométert akartak teljesíteni, de végül ennek több mint a kétszeresét, azaz közel 10 000 kilométert autóztak – „köszönhetően a technológiának, a versenyautók hibátlan üzemének, valamint a kiszolgáló személyzet, a mérnökök, a szerelők, a tesztpilóták és a tapasztalt versenyzők remek együttműködésének”.
A részletekről szólva Nissen, – aki mindvégig bábáskodott a Race Touareg 3 születésénél – elmondta azt is, hogy a tesztelés Spanyolországban kezdődött, ahol még Carlos Sainz és Lucas Cruz is finomított az autók beállításain. Az igazi nyúzópróbára aztán Marokkóban került sor, ahol két héten át zajlottak a „hosszú száguldások”. A naponta kétszer lefutott 370 kilométeres szakaszokon végül sikerült optimálisan kialakítani és beszabályozni a tetőre szerelt légbeömlőket.
Apropo, dízelmotor. A VW jelenlegi üzleti filozófiájával összhangban a 2011-es Dakar-on is dízelmotoros Touareg-ek indulnak. Az RT3 a 600 Nm nyomatékú motorral 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 188 km/óra – és mindez a korábbihoz képest csökkentett fogyasztásal, és úgy, hogy az oxigénhiányt – helyenként 4500 méter felett autózik a Dakar mezőnye – is jobban viseli az új motor a korábbinál!
A korábbi évek tapasztalata alapján a harmadik generációs versenyautó fejlesztésekor a Race Touareg 2-höz képest áramvonalasabb, kisebb légellenállású karosszéria kialakítása volt a legfontosabb feladat. A csővázas versenyautóhoz karbonszálas műanyagból és kevlárból formázták az új külsőt, amelyet szélcsatornában csiszoltak véglegesre. A BFGoodrich speciális mintázatú, 235/85 R16 méretű abroncsokat fejlesztett az autóhoz. A kabin belseje pedig inkább hasonlít egy utasszállító pilótafülkéjéhez, mint a szalonokban kiállított Touareg-ek bőrrel bevont luxusához.
A jobb hűtőrendszer – nemcsak a hűtőfolyadékot és a töltőlevegőt hűti, hanem a nyolc lengéscsillapítót és az üzemanyagot is – az optimalizált sebességváltó-beállításokkal és a 310 lóerősre hízlalt 2.5 literes ikerturbós TDI motorral szeptember 11-e és 18-a között vizsgázik először versenyszerű körülmények között: a VW csapat négy autóval indul a II. Silk Way Rally-n Oroszországban. Nem meglepő módon a négy autóban ugyanaz a nyolc „ász” ül majd, akik 2011 január 1. és 16. között ott lesznek Dél-Amerikában is: a címvédő Dakar-győztes spanyol Carlos Sainz – Lucas Cruz, a 2010-es második helyezett Nasser Al-Attiyah – Timo Gottschalk, a 2009-es bajnok Giniel de Villiers – Dirk von Zitzewitz és a tavalyi második Mark Miller – Ralph Pitchford páros.
A II. Selyemút eleje Szentpéterváron, a vége Szocsiban lesz.
– Dakar 2010 – A Matador és a Race Touareg-ek győztek
– Dakar 2010 – elrajtolt a mezőny
– Dakar 2009 – Giniel de Villiers és a VW-dízelmotor nyert!
– Dakar 2009 – a Matador nyerő pozícióban kiszállt!
– VW Baja Race TDI – Touaregnek látszó V12-es holdjáró
– VW Race Touareg 2 – becsövezve, indulásra készen!
– Dakar 2008 – a tuaregek már várják a Touaregeket
4x4online.hu