Nissan Juke – állandó 4×4, jólirányzott nyomatékkal

346

A gyár szerint a Juke (dzsuk) kifejezést az amerikai szlengben a pörgés, kavarás fogalom kifejezésére használják, tehát igazán ütős név egy olyan autónak, amelyet elsősorban fiatal, pörgős, kavarós férfiak számára találtak ki

A szótár szerint viszont a Juke azt jelenti, hogy lebuj, ahová viszont csajozni járnak ezek a bizonyos fiatal férfiak…

E röpke kis nyelvi kitérő után nézzük, mit is találtak ki a Nissan-nál a Qashqai európai szárnyalásának folytatására. Az ötlet már egy évvel ezelőtt megszületett, amikor Genfben bemutatták a „kis” Qashqai-t, a Qazana-t. A „B” oszlop nélküli tanulmánymodellt akkor komoly érdeklődés kísérte, különösen, amikor a gyár bejelentette, hogy a szériaváltozat nem sokban fog eltérni a kiállított példánytól, valamint nyilvánosságra hozta a dollárban is kilenc számjegyű fejlesztési költségeket.

A londoni formatervező központ komoly önuralommal bár, de betartotta a japánok egy évvel korábbi igéretét, és igencsak koncepció-közeli dizájnnal ruházta fel a kis crossovert. Persze azzal kezdték, hogy a „B” oszlopot visszahozták… A Qashqai-nál 17 centivel rövidebb, kívülről egészen egyedi megjelenésű autó belső terét is a különleges, újszerű megoldások kedvelőinek alakították ki: a váltót és a kéziféket magába foglaló, a motorkerékpárok tankjára emlékeztető műanyag középkonzolt – az autó „gerincét” – a karosszéria színére fényezték.

Mindezek mellett a Juke fő vonzereje mégis leginkább motorválasztékában rejlik, az európai piacon háromféle – egy dízel- és két benzines – Euro-5-ös motorral lesz rendelhető. A leggyengébb turbodízel is 110 lóerős, de kínálják 190 lóerős, 1.6 literes turbofeltöltéses, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral is.

Az összkerékhajtással szerelt változatok igazi műszaki kuriózumok, ugyanis crossovereknél eddig nem alkalmazták a Nissan-nál egyszerűen csak Torque Vectoring-nak nevezett újdonságot, amelynél az intelligens 4×4-es rendszer nem csupán az első és hátsó tengelyek között képes elosztani a nyomatékot, hanem a hátsó kerekeket egymástól függetlenül is hajtja.

Szükség esetén a vektoros nyomatékelosztó rendszer megnöveli a kanyar külső széle felé eső kerekekre juttatott nyomatékot, és ezáltal csökkenti az alulkormányozottságot és javítja a kanyarodási tulajdonságokat. Ilyen módon a motor által kifejtett nyomaték akár 50 %-a is az egyik hátsó kerékhez terelhető. Ezt a megoldást a Juke-nál alkalmazták elsőként a kisautó-kategóriában – eddig csak a csúcsmodellekben volt megtalálható.

Értékesítése nálunk is az év második felében kezdődik.

4x4online.hu

Tisztelt olvasók!

Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Cultissimo facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/Cultissimomagazin - Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.cultissimo.hu