Genfet márciusonként a luxus-sportautók fővárosának is lehet nevezni, hiszen évről-évre a neves autógyártók itt gyűlnek össze, hogy bemutassák legújabb exkluzív újdonságaikat.
Az idei seregszemle nagy valószínűséggel nem okozott senkinek sem csalódást, hiszen tekintélyes választékkal készültek a luxus-autómárkák terepjárókkal, limuzinokkal és a fizika törvényeit meghazudtoló menetteljesítményekre képes luxuskategóriás sportgépekkel.
Sokan várták, hogy élőben is megcsodálhassák a Pagani Huayra újdonságát. Piros színben még egzotikusabbnak tűnt, mint az eddig megjelent kampányfotókon. Formavilágát tekintve lágyabb, talán kevésbé karakteres stílust képvisel, mint ikonná vált elődje, a Zonda. A guruló műalkotás 700 lóerős, az 1000 Nm forgatónyomatékos teljesítményről az AMG-től származó 6 literes, V12-es biturbó motor gondoskodik, mellyel a százas sprintet 3,3 másodperc alatt képes teljesíteni.
Megjelenésével és teljesítményével egyaránt borzolta a kedélyeket a svéd Koenigsegg. Az Agera brutális R kiadása E85 bioetanol meghajtással igen magasra tette a mércét. A duplaturbós V8-as 1115 lóerőt teljesít és 2,9 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra. Maximális sebessége – a gyártó ígérete szerint – 420 km/h felett lesz. Mellékes, de egy téli kiegészítő csomag is rendelhető a síelős milliárdosoknak. Az autó tetejére feldobható sídobozzal – és persze speciális téli gumikkal – könnyedén lehet majd kergetőzni St. Moritz és Kitzbühel között, lazán „betartva” 300-as túratempót.
Narancssárgán izzott a Lamborghini új Aventador LP 700-4-es bikája. A Murciélago, a Reventón és Sesto Elemento egyvelegéből született sportgép egy teljesen új, szénszálas vázszerkezetet kapott. A motort is áttervezték úgy, hogy az új 700 lóerős, 6,5 literes V12-es képes 350 km/h-s maximális sebességet garantálni.
A luxus-sportautók között a családias hangulatról a Ferrari FF modellje gondoskodott. Az FF újdonságot a 612 Scaglietti utódjának szánták, bár karakterében szinte teljesen más lett, egy új vonalat képvisel. Ez az első összkerékhajtásos modell az olasz istálló történelmében. Négyüléses, viszonylag nagy csomagtartós kombi szerű karosszériájával egy igazi, családias sportautó benyomását kelti. A 660 lóerős Pininfarina alkotás végsebessége 335 km/h óra. (Persze szigorúan gyerekülés nélkül.)
A Ferrari húgának számító Maserati az újdonságnak kevésbé nevezhető GranCabrio Sport modellel készült Genfbe. Motor vonalon semmi változás, ugyanaz a 450 lóerős, 4,7-literes V8-as, mint amivel a GranTurismo MC Stradale büszkélkedhetett.
Az Aston Martin Virage biztosan sokakban váltott ki érzelmeket, ha nem a letisztult vonalaiból áradó szépsége, akkor biztosan a szűnni nem akaró kérdés miatt, miszerint az újdonság inkább a DB9-re vagy a DBS modellre hasonlít-e jobban. A brit eleganciát az Aston féle 6 literes, 490 lóerővel és 570 Nm nyomatékkal képviselte a genfi autós seregszemlén.
luxorium