A 40-es fehér férfi miután kirabolta a londoni Bank of England egyik fiókját, felvágta az ereit a Heathrow Nemzetközi Repülőtér egyik földszinti WC-jében.
Eddig a rövid hír a konzervatív Daily Telegraph hetedik oldalának széléről, közvetlenül az állatkertből szökött majompár és a félmeztelenül metrón horgoló nő, szintén rövid története közé ékelve.
…azt, hogy ki volt a férfi, mi vitte rá arra, hogy kiraboljon egy bankot, majd ilyen brutális módon végezzen önmagával, nem derül ki a rendőrségi hírből…
…mint ahogy az sem, hogy a makákó majompár azért került a londoni állatkertbe, mert megelégelte, hogy Szingapúrban porcelán Shirley Temple maszkban kellett táncolniuk a turisták dollárjaiért. Azt is jótékony homály borírja, hogy végül miért szöktek meg az állatkertből…
…és természetesen arról sem tudunk meg semmi információt, hogy miért horgolt meztelenül a metrón, a Daily Telegraph hírmorzsájában szerelő hölgy…
Egyéni tragédiák, jellemrajzolatok, háttér-információk nélkül csak felületes értesülésekhez juthatunk. Sajnos a világ a gyorséttermek után immár, a gyors, könnyen emészthető hírek irányába indult el.
Így egy langyos cheesburger majszolása közben nevetgélhetünk, vagy éppen szörnyülködhetünk mások tragédiáján.
Egyfajta peep-show ez is, egy olyan valóságshow amelyben nem tudhatjuk, hogy éppen mikor leszünk mi is főszereplők egy újság rövid, színes hírei között.
Aldous Huxley az 1931-es Szép új világában az elképzelt jövőt utópisztikusan, egy tradicionális kulturális értékek nélküli, egyfajta hedonista masszának ábrázolja.
Nos Aldous, mára az általad felvázolt utópia egy jelentős része valósággá vált.
Szép új világ!
Csépányi Balázs